سخنان معصومین درباره قرآن

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 
«فاذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن... من جعله امامه قاده الی الجنه و من جعله خلفه ساقه الی النار و هو الدلیل علی خیر السبیل » .
آن هنگام که فتنه ها همچون پاره های شب تار شما را در شناخت حق حیران کند، به قرآن روی آورید... هر کس آن را پیش روی خویش نهداو را به بهشت رهنمونش شود و هر که آن را پشت سر نهد، وی را به آتش افکند و او راهنمای بهترین راه است.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 
«حمله القرآن هم المحفوفون برحمه الله الملبسون نور الله،المعلمون کلام الله، من عاداهم فقد عاد الله و من والاهم فقدوالی الله » .
حاملان قرآن همانان هستند که مشمول رحمت خداوندند و غوطه ور درنور الهی و آموزگاران کلام الهی، هر که با آنان دشمنی کندباخدا دشمنی کرده و هر که ایشان را دوست بدارد، خدا را دوست داشته است.

امام علی علیه السلام: 
«واعلموا انه لیس علی احد بعد القرآن من فاقه و لا لاحد قبل القرآن من غنی فاستشفوه من ادوائکم و استعینوا به لاوائکم فان فیه شفاء من اکبر الداء» .
بدانید که هیچ کس پس از داشتن قرآن کمبودی ندارد و برای هیچ کس پیش از آن توانگری نیست پس شفای درهای خود را از آن بخواهیدو در سختیهای خود از آن یاری جویید که قرآن بزرگترین بیماری راموجب بهبودی است.