«درود بر پیامبر(ص)»بار خدایا!اى گستراننده گسترده‏ها!و اى نگهدارنده آسمانها و اى کسى که دلهارا با فطرت مخصوص آفریدى،هم آنان که سرانجام بدبخت‏شدند و هم آنان که سعادتمندگردیدند.گرامى‏ترین درودها و افزون‏ترین برکات خود را بر محمد(ص)بنده،و فرستاده‏ات‏قرار ده،همان پیامبرى که ختم گذشتگان و گشاینده بسته‏ها و پیچیده‏ها بود، دین حق را به حق آشکار کرد،از نادرستیها و باطلهائى که سر و صدا براه انداخته بودندجلوگیرى نمود،وصولت گمراهیها را در هم شکست،همانطور که با تمام قدرت، سنگینى‏بار رسالت را تحمل کرد،و به فرمانت قیام نمود،و به سرعت در راه رضا و خشنودیت گام‏برداشت،و حتى یک قدم هم عقب گرد نکرد. 

اراده محکمش سست نگشت و در قبول و پذیرش وحى نیرومند بود،پیمان رسالت‏را حافظ و نگهدار بود،آنچنان در اجراى فرمانت کوشش کرد که شعله فروزان حق را آشکارو راهرا براى جاهلان روشن ساخت،و دلهائى که در فتنه و گناه فرو رفته بودند به واسطه اوهدایت گردیدند.

پرچمهاى حق را برافراشت،و احکام زنده اسلام را بر پا نمود. 

او امین مورد اعتماد و گنجینه‏دار مخزن علوم تو،و شاهد و گواه در روز رستاخیز،وبرانگیخته تو براى بیان حقائق،و فرستاده تو بسوى خلایق است. 

دعا براى پیامبر(ص):   

پروردگارا در سایه لطفت‏برایش جاى با وسعتى بگشاى! 

و از فضل و کرمت چندین برابر پاداشش ده! 

خداوندا کاخ پر شکوه او را از هر بنائى برتر،و مقام او را در پیشگاه خود گرامى دار. 

نورش را کامل گردان،و پاداش رسالتش را پذیرش شهادت(و شفاعت)،و قبول‏گفتار او قرار ده. او که داراى منطق عادلانه،و طریقى که جدا کننده حق از باطل بود. 

بار خدایا!بین ما و پیغمبرت در جائى که نعمتش جاویدان،زندگیش خوش،وآرزوهایش مطلوب،خواسته‏هاى آن بر آمده،در کمال آرامش،در نهایت اطمینان و همراه‏با مواهب و هدایاى با ارزش است،جمع گردان!