اگر در جایی هستید که رضایت شغلی ندارید جای خود را عوض کنید شما درخت نیستید ….
به نام خدایی که در همین نزدیکی است و همیشه شاهد و ناظر اعمال ماست
درس معارف اسلامی جزء دروس عمومی با ضریب 3 می باشد بطوریکه این درس جزء دروس سکوی شما به طرف رشته دلخواهتان می باشد. اگر باور ندارین امتحان کنید.


قبل هر چی اولین کار این است که بیاید سوالات کنکور 93 و 94 را بطور اجمالی بررسی کنید وببینید خط طراح در سوالات معارف به چی شکلی می باشد به کجاها بیشتر توجه شده و کجاها بیشتر توجه و کجاها کمتر توجه شده است.دنبال دو رقمی کردن منابع مطالعاتی برای معارف نباشید و به این نکته مهم بسنده میکنم که برای مطالعه معارف اسلامی دو منبع کافی است و آنها را خواهم گفت.

بعد زیر ذره بین قرار دادن سوالات کنکور دو سال اخیر و آشنا شدن با خط طراح منبع مناسب تهیه کنید بنظرم منبعی مناسب است که شما ان را بفهمید وبا آن راحت باشید ومنبع انتخابی شما را ،علاقمند کند یعنی شیوه تالیف کتاب متناسب با علایق شما باشد. تا اول اردیبهشت می توانید از منابع خوب بازار از جمله کتاب معارف انتشارات اندیشه خرد مؤلف اقای بهمن آبادی یا کتاب گاج نقره ای میکرو طبقه بندی شده بروید و در این سه ماه حداقل ان را دو بار مطالعه کنید.

در مورد وقت مطالعه معارف اسلامی بهتر است هر روز 60 دقیقه به آن اختصاص داده شود حال خودتان تعیین کنید که صبح ، ظهر یا شب میخواهید آن را مطالعه کنید ولی بهتر است اول صبح باشد.

نحوه مطالعه به این صورت است که هر 20 دقیقه یک درس مطالعه شود و هر روز دو درس را به طور روزنامه وار بخوانید و20 دقیقه سوم این دو درس را یکبار دیگر مرور کنید و روز بعد 10 دقیقه اول مرور نکاتی که جلسه قبل زیر انها را خط کشیده اید یا یادداشت کرده اید و در 40 دقیقه دیگر دو درس جدید خوانده شود و 10 دقیقه پایانی دو درس جدید مرور شود واین روال را تا اردیبشهت انجام دهید. بطوریکه که شما در این سه ماه باقی مانده حداقل دو دور کل معارف را خوانده و آماده جمع بندی آن در ماه های پایانی می باشید.

از اول اردیبهشت به دنبال خلاصه ای مفید و مطالعه مکرر آن یعنی مروری متوالی بروید و بنظرم بهترین منبع بازار در این خصوص خط ویژه انتشارات گاج می باشد و همان روالی قبلی که ذکر کردم ادامه دهید و این بار مرورهاتون همراه تست های کنکور های سال های اخیر که در کتاب خط ویژه آمده است باشد.

10روز مانده به کنکور از خلاصه ای مفیدی( که انشاالله در همین کانال کنکوروفیل قرار خواهیم داد و تا حدی به پیش بینی سوالات کنکور خواهیم پرداخت )اهمیت ویژه ای بدهید و در دو روز مانده به کنکور مهمترین آیات را مرور ، مرور ،مرور کنید .

امیدوارم میم موفیقت را بارها ،برای خودتان، روی تک تک لحظاتتون، حک کنید و از همین الان خواسته هایتان را در مشت خود مچاله ببیند……..

بزرگمنش 
کارشناس پرستاری و دانشجوی دندان پزشکی
درصد معارف در کنکور 94 – 92%