یک متخصص تغذیه ضمن توصیه به خوردن هندوانه در ماه رمضان برای جبران تشنگی و کم‌آبی بدن گفت: غذاهای چرب و شیرین در این ایام نباید استفاده کرد. همچنین افراد خانواده باید مراقب تغذیه سالمندان یا کودکانی که روزه نمی‌گیرند نیز باشند تا آن‌ها در این روزها دچار مشکلات تغذیه‌ای نشوند.

دکتر محمد صفریان اظهار کرد: گرسنگی در طول روزه‌داری دلیل مناسبی برای خوردن غذای بیشتر در وعده افطار نیست.

وی با تاکید بر تغذیه سالم در ماه رمضان، عنوان کرد: بیشتر مردم در ماه رمضان افزایش وزن پیدا می‌کنند؛ در صورتی که باید کاهش وزن را شاهد باشیم. یکی از دلایل این افزایش وزن، میزان مصرف بیشتر موادغذایی به خصوص غذاهای چرب است.

صفریان افزود: در فصل تابستان بخصوص در ماه رمضان نیاز به مایعات در همه افراد چه روزه‌دار باشند و چه روزه نگیرند، افزایش می‌یابد؛ بنابراین توصیه می‌شود در این ماه افراد از میوه‌هایی مانند هندوانه که حجم آب بیشتری دارند، استفاده کنند تا جبران مایعات از دست رفته در طول روز باشد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: کسانی که از رژیم خاصی پیروی می‌کنند در طول ماه مبارک رمضان نیز رژیم آنان با وضعیت روزه‌داری تنظیم می‌شود و وعده‌های غذایی آنان در سحر و افطار گنجانده می‌شود.

وی اظهار کرد: غذاهای چرب و شیرین در این ایام نباید استفاده شود. همچنین افراد خانواده باید مراقب تغذیه سالمندان یا کودکانی که روزه نمی‌گیرند نیز باشند تا دچار مشکلات تغذیه‌ای نشوند.